כאבים בשבוע 27

ריכוז מידע על כאבים בשבוע 27
מה שחשוב שתדעו על כאבים
.
כאב הוא תחושה / חוויה נפשית שלילית ולא נעימה שלפי הגדרת האגודה הבינלאומית לכאב, קשורה בנזק אפשרי או ממשי לרקמה, או שהיא מתוארת במונחים אלה.
ניתן להגדיר כאבים גם כמערכת התראה של הגוף על בעיה פיזית, באמצעות הכאב הגוף מאותת לנו היכן יש בעיה.
לשם המחשה ללא כאב אדם שנפצע לא ידע שהוא מאבד דם, מה שיוביל להחמרת כאביו, כך עם כאבים שונים וההתראה שהם מספקים על "תקלה" בגופנו.
.
כאבים מסוגים שונים הם הסיבה העיקרית והראשית של אנשים לפנות לסיוע רפואי על סוגיו השונים.
אנשים שונים סובלים מכאבים ברמות שונות, במקומות ואיברים שונים בגופם, ויש אפילו כאב באיבר שלא קיים, כאב פנטום הינו כאב שהמוח מאותת שקיים באיבר שאבד (נכרת).
בין הכאבים השכיחים ביותר שאנשים סובלים מהם נמצאים כאבים בכפות הרגליים, כאבים בכף הרגל, כאבים בבטן התחתונה, כאבים בחזה, כאבים בשורש כף היד, כאבים בעצם הזנב, כאבים בברכיים, כאב בטן, כאב גרון, כאבי גב תחתון, כאבי אוזניים, כאבי שיניים, כאבי ראש, ישנם כאבים שמתקיימים לנשים בלבד כמו כאבי ביוץ, כאבי בטן בהריון, כאבי מחזור וישנם כאבים שאופיניים לילדים בלבד כמו כאבי צמיחה וכאבי גדילה וישנם עוד המון סוגים.
.
כאבים לעתים הם רק תסמין אחד בשרשרת של תופעות נלוות, לפעמים ישנן תופעות שמגיעות בעקבות הכאב, כמו חרדות, פחדים, לחצים, שינויים בקצב הדופק ובלחץ הדם וכדומה.
.
מי שחיפש בעבר כאבים בשבוע 27 התעניין גם ב:
רופא פרטי
קופת חולים
טרם  ביקור רופא
מיון

כיצד להתגבר על כאבים

.
אדם הסובל מכאבים עלול לחוות ירידה באיכות החיים והשפעה על תפקודו ביום יום.
מומלץ שיקבל סיוע מקצועי מאנשי מקצוע המתמחים בהתמודדות עם כאבים, ראשית מומלץ לגשת לרופא המשפחה לבירור ראשוני והפניה לגורם המתאים לבחינה ומציאת טיפול.
באם מדובר במקרה חמור ודחוף יש לפנות למרפאת חירום הקרובה אליכם או לחדר מיון.
לטיפול בכאבים ישנם שיטות ודרכים שונות, ישנם משככי כאבים בגדורים, טיפות או זריקות ברמות שונות כמו: אופטלגין, אקמול, אדוויל, נורופן, אדקס וכדומה שניתן לרכוש עצמאית בבית מרקחת ויש משככי כאבים חזקים יותר שניתן לקבל במהלך טיפול רפואי מפוכח כמו מורפיום.
פרט לטיפול תרופתי במשככי הכאבים השונים ישנן מרפאות כאב, המטפלות בשיטת שונות כמו גלי רדיו.
לכאבים שמקורם בבעיה רפואית משמעותית יותר נדרש תהליך כירורגי כדי לטפל במקור הבעיה, לרוב בשילוב משככי כאבים עד להחלמה.
בשנים האחרונות נפוץ השימוש בקנאביס רפואי במקרים של כאבים כרוניים, גם הוא ניתן רק עם אישור רפואי מיוחד.

Back to top button