תסמינים שבוע 4

ריכוז מידע על תסמינים שבוע 4
מידע שחשוב לדעת על תסמינים
.
תסמין (בלעז סימפטום) סוג של תופעה שמאפיינת מחלה או חולי מסוגים שונים.
הגורמים לתסמינים השונים הנם לרוב פתולוגים, צוותי רפואה וטיפול משתמשים במידע על תסמינים שונים כדי לאבחן את הבעיה הרפואית או הנפשית אצל הפציינט.
חשוב לשדת שישנם מקרים בהם ישנה בעיה / תופעה רפואית או פסיכולוגית שמתקיימת ללא תסמינים.
כאשר איש צוות רפואי, לרוב רופא מאבחן מטופל, הוא ישאל לתחושותיו, הדיווח של המטופל הוא על התסמין שמהוות תחושה סובייקטיבית שלו, הממצא של הרופא, להבדיל, הוא סימן, או ממצא רפואי שיחדיו מובילים לאבחון.
שלב זה חשוב במיוחד כדי לאפשר טיפול נכון וממוקד בבעיה.
.
תסמינים שונים מופיעים לאנשים במקרים מגוונים, יכולים להופיע תסמינים לאדם שנדבק הנגיף כלשהו כמו שפעת או קורונה, תסמיניו יהיו אף מנוזל, חום, חולשה וכדומה.
או במקרים משמחים כמו תסמינים של הריון כמו בחילות, תאבון מוגבר או אובדן תאבון, כאבים וכדומה.
.
מי שחיפש בעבר תסמינים שבוע 4 התעניין גם ב:
רופא פרטי
קופת חולים
טרם  ביקור רופא
מיון
.
כיצד להתמודד ולזהות תסמינים
אדם הסובל מתסמינים עלול לחוות ירידה באיכות חייו או שינוי בהתנהלות השוטפת.
מומלץ בשלב זה לגשת לאבחון מקצועי לתסמינים מאנשי מקצוע מומחים לנושא הרלוונטי, על כן יש קודם לפנות למרפאה בקהילה לרופאת המשפחה, שם יתקבל אבחון ראשוני לפיו תופנו לגורמים המקצועיים לבחינה ומציאת טיפול.
כאשר התסמינים חמורים פנו בדחיפות למרפאות החירום (טרם / ביקור רופא) הקרובה אליכם או במקרה קיצון יש לגשת לחדר מיון או להזמין שירותי רפואה דחופה ואמבולנס.
אם התסמינים הם נפשיים כדאי לקבל תמיכה נפשית מהסביבה (חברים, בני משפחה, בן/בת זוג וקהילה), אך חשוב לא פחות לפנות לאנשי מקצוע שמתמחים בסיוע נפשי.
ניתן למשל לפנות לפסיכולוגים, פסיכותרפיסטים, עובדים סוציאליים, פסיכיאטרים, מטפלים אלטרנטיביים, מאמנים אישיים (קואוצ'רים), מנטורים, אנשי דת וכדומה.
.

Back to top button